Home > Rejser > Erfaring med Mastercards rejseforsikring?

Erfaring med Mastercards rejseforsikring?

May 29th, 2007

Anyone? Vi købte den nemlig i februar – skal jo til Asien 6 uger til sommer. Og vil rigtigt gerne høre, hvis der er nogen derude der har rejst med den – og brugt den.

Sad og læste “papirerne” i går aftes (jeg har altså læst dem før..), og undrede mig over et par ting. Bl.a. at det virker som om, at man selv skal lægge ud for forskellige udgifter, fx hospitalsophold, hvis det skulle blive aktuelt. Det virker lidt som noget rod, synes jeg! Da jeg rejste rundt for fire år siden var vi forsikret igennem Gouda, og det virkede helt upåklageligt. Jeg var syg to gange, hvor jeg skulle have medicin – og ex’en blev indlagt en enkelt nat (med næseblod, hehe). Medicinen kan man selvfølgeligt selv lægge ud for, og da sendte vi bare kvitteringerne til Gouda da vi kom hjem, og så kom der vist en check. Mht. hospitalet foregik det sådan at de faxede vores policenr. til Gouda, der så godkendte at de ville betale, hvorefter “behandlingen” kunne gå i gang. Meget nemt, og rart ikke at skulle lægge flere tusinde kr. ud, samtidig med, at man nok vil bekymre sig lidt om hvorvidt man kan få beløbet refunderet efterfølgende…

Vi har kun betalt 350kr for Mastercard-forsikringen. Det er lavt, men den dækker de samme ting som de gængse – beløbene er bare lavere, og det har vi vurderet vil være ok. Men nu overvejer vi godt nok at købe en Gouda (det vil betyde en ekstra udgift på ca. 1400) oveni. Afbestilling er det naturligvis for sent med, men den har vi jo også, er bare lidt i tvivl om det med selve forsikringen.

Er der nogen, der ved noget? (Og ja, jeg kan vel også ringe til dem, og det gør jeg nok også. Tror bare, at de gerne vil sælge sig, så ved ikke helt..)

Pigen Rejser

  1. May 29th, 2007 at 20:28 | #1

    Uden at have sat mig voldsomt ind i detaljerne i forsikringen, har selv en, så antager jeg, at man selv lægger ud for ambulante lægebesøg, medicin, tøj, hvis bagagen er bortkommet osv.

    Men i kraft af at MasterCard jo er et kreditkort og beløbet først trækkes op til halvanden måned senere ender det med ingen betydning at have, for inden da er sagen anmeldt og kvittinger osv. indsendt.

    Derudover skal man kontakte – eller ens læger i udlandet – et nummer hos Falck forud for hospitalsbehandling og her skal der gives go ahead på behandlingen.

    Sådan er det vist med alle rejseforsikringer. Jeg ville i hvert fald ikke bekymre mig.

  2. May 29th, 2007 at 20:34 | #2

    Jeg ved det ikke. Hvilket forsikringsselskab står bagved mastercard-forsikringen? Er det Europæiske er der vidst ingen problemer. Vi køber altid en Gouda forsikring også – bare for at være heeelt sikre :)

    Vi har dog kun bagage forsikring med på mastercardet, og så skal rejsen vidst også være købt med kortet.

    God tur i alt da.

  3. Pigen
    May 29th, 2007 at 20:35 | #3

    Andrea –> He, jeg havde faktisk ikke overvejet, at man jo bare kan “trække” på Mastercardet :) Har kun anskaffet det pga. forsikringen nemlig. Tak for dit svar – tror egentligt, at du har ret.
    Men må hellere få ringet til dem, så jeg kan få helt styr på, hvordan det fungerer :)
    Hvis der er nogen, der rent faktisk har haft brug for forsikringen, vil jeg stadig gerne høre om det.

  4. Pigen
    May 29th, 2007 at 20:42 | #4

    Alice –> Sakset fra hjemmesiden “…et samarbejde mellem Lån & Spar Bank, AIG Europe og AXA Assistance” – så det er ikke Europæiske, men de navne siger mig ikke rigtigt noget.
    Jaa, det er også derfor jeg kom til at genoverveje Gouda, paranoia du ved. Men jeg MÅ simpelthen bare ringe til dem..

    Vi diskuterede forsikringen med rejsebureauet, og der er åbenbart flere forskellige udgaver af Mastercard-forsikringen, alt efter hvem man får det igennem. Vores er både rejse-, ulykkes- og afbestillings. Og nu har de heldigvis ændret den med, at rejsen skal være købt med kortet – Jysk Rejsebureau tager nemlig ikke Master ;)

Comments are closed.